Το-Μεξικό-επισπεύδει-την-κατασκευή-διυλιστήριου-–-μαμούθ-ενόψει-των-δασμών-Τραμπ
Υγεία

Το Μεξικό επισπεύδει την κατασκευή διυλιστήριου – μαμούθ ενόψει των δασμών Τραμπ

Το Μεξικό επισπεύδει την κατασκευή διυλιστήριου – μαμούθ ενόψει των δασμών Τραμπ

Την ανάγκη για επίσπευση της κατασκευής του μεγαλύτερου διυλιστηρίου πετρελαίου της χώρας μέχρι σήμερα, εξέφρασε ο υπουργός Ενέργειας του Μεξικού, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ενόψει της επιβολής δασμών από την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ.

Μάλιστα, η ανάγκη να τελειώσει η κατασκευή του διυλιστηρίου που ακόμα μένει ημιτελές μετά από 5 χρόνια, είναι μεγάλη καθώς ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ έχει ανακοινώσει δασμούς – «φωτιά» ενάντια στο Μεξικό.

Η Ρόσιο Νάχλε δήλωσε το 2019 ότι ο δανεισμός σχεδίων από ένα προηγούμενο εγχείρημα διυλιστηρίου πετρελαίου που είχε εγκαταλειφθεί θα εξοικονομούσε στους φορολογούμενους του Μεξικού μια περιουσία, θα διατηρούσε την εγκατάσταση εντός του προϋπολογισμού των 8 δισ. δολαρίων και θα την έθετε σε λειτουργία σε μόλις τρία χρόνια.

Πάνω από πέντε χρόνια αργότερα, το διυλιστήριο Dos Bocas είναι ακόμη ημιτελές. Η τιμή του ξεπέρασε πρόσφατα τα 20 δισ. δολάρια, καθιστώντας το ένα από τα πιο δαπανηρά έργα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Λόπες Ομπραδόρ, γνωστού ως AMLO.

Η ανάγκη να τεθεί σε λειτουργία το εργοστάσιο είναι ακόμη πιο επείγουσα καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, απειλεί να επιβάλει δασμούς 25% στις μεξικανικές εισαγωγές, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου, από την 1η Φεβρουαρίου. Παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το αν το Μεξικό μπορεί να διατηρήσει τη στρατηγική του να εξάγει αργό στις ΗΠΑ και ταυτόχρονα να επανεισάγει τελικά καύσιμα, ιδίως καθώς τα διυλιστήρια του συνεχίζουν να λειτουργούν με περιορισμένη δυναμικότητα.

Οι καθυστερήσεις στο Dos Bocas ενισχύουν τις προκλήσεις που περιμένουν τη διάδοχο του AMLO, Κλαούντια Σάουνμπαουμ. Από την ανάληψη των καθηκόντων της τον Οκτώβριο, διπλασίασε την υπόσχεσή να καταστήσει το Μεξικό «ενεργειακά κυρίαρχο», παράγοντας και διυλίζοντας όλα τα καύσιμα που καταναλώνει.

Καθώς η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Petroleos Mexicanos, ή Pemex, αγωνίζεται να μειώσει το χρέος της, ύψους σχεδόν 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και να αναζωογονήσει την υποτονική παραγωγή, η επίλυση των προβλημάτων στο Dos Bocas είναι ζωτικής σημασίας.

Οι σχεδιαστικές ατέλειες είναι μερικά μόνο από τα πολλά εμπόδια που αντιμετωπίζει η Pemex τα τελευταία χρόνια, καθώς εργάζεται για να θέσει σε λειτουργία το Dos Bocas και να πραγματοποιήσει τον όρκο του AMLO να σταματήσει την εξάρτηση του Μεξικού από τα εισαγόμενα καύσιμα.

Ακόμη και μετά τα εγκαίνια του εργοστασίου το 2022, το Dos Bocas δεν παρήγαγε ακόμη καύσιμα, και οι αναποδιές συνεχίστηκαν καθώς το διυλιστήριο εισήλθε στη φάση των δοκιμών. Ολόκληρη η εγκατάσταση τέθηκε εκτός λειτουργίας τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο λόγω ενός «μικρού» ηλεκτρικού προβλήματος, δήλωσε τον Νοέμβριο ο διευθύνων σύμβουλος της Pemex, Βίκτορ Ροντρίγκεζ.

Παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις ότι το διυλιστήριο θα λειτουργούσε στο φουλ μέχρι το τέλος της θητείας του AMLO, μειώνοντας τις εισαγωγές καυσίμων από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η εγκατάσταση δεν έχει ακόμη παράγει εμπορικές ποσότητες βενζίνης.

Το Μεξικό ποντάρει στο Dos Bocas για να σώσει τη ρημαγμένη βιομηχανία διύλισης καυσίμων. Τα έξι άλλα διυλιστήρια της Pemex στο Μεξικό – δύο από τα οποία είναι ηλικίας άνω των 100 ετών – μαστίζονται τα τελευταία χρόνια από πυρκαγιές, εκρήξεις και ατυχήματα.

Εξαιρουμένου του διυλιστηρίου Deer Park στο Χιούστον, τα διυλιστήρια της Pemex λειτουργούσαν σε ποσοστό μικρότερο του 50% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητάς τους για τρίτο συνεχόμενο μήνα στο τέλος του 2024. Το Dos Bocas επεξεργαζόταν καύσιμα σε δυναμικότητα 17,5% μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας που συγκέντρωσε το Bloomberg, αν και μεγάλο μέρος του ήταν ντίζελ εξαιρετικά χαμηλού θείου που παράγεται από ήδη διυλισμένο απόθεμα ντίζελ.

Ενώ οι εισαγωγές ντίζελ και βενζίνης του Μεξικού έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια καθώς η παραγωγή καυσίμων σέρνεται, η χώρα απέχει ακόμη πολύ από την αυτάρκεια. Ο AMLO υποσχέθηκε επανειλημμένα ότι το Μεξικό θα παράγει όλα τα καύσιμα που καταναλώνει μέχρι το τέλος της θητείας του, ωστόσο εξακολουθεί να εισάγει περισσότερο από το ήμισυ της βενζίνης που χρησιμοποιεί, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία EMPRA με έδρα την Πόλη του Μεξικού. η επιχείρηση της Pemex στα μεταγενέστερα στάδια της παραγωγής πλήττει επίσης τη συνολική κερδοφορία. Η εταιρεία, η πιο υπερχρεωμένη πετρελαϊκή εταιρεία στον κόσμο, έχασε περίπου 34 δολάρια ανά βαρέλι πετρελαίου που διυλίστηκε το τρίτο τρίμηνο.

Παρά τα προβλήματα εκκίνησης, το Μεξικό θεωρεί ήδη την Dos Bocas το κόσμημα του στέμματος στο χαρτοφυλάκιο διύλισής του. Σε πλήρη δυναμικότητα, η εγκατάσταση είναι εξοπλισμένη για να επεξεργάζεται 340.000 βαρέλια αργού την ημέρα σε 170.000 βαρέλια βενζίνης και 120.000 βαρέλια ντίζελ. Ωστόσο, αναλυτές, επενδυτές, ακόμη και εργαζόμενοι της Pemex είναι επιφυλακτικοί ότι το εργοστάσιο θα φτάσει ποτέ σε αυτό το επίπεδο παραγωγής.

Ο Τραμπ, εν τω μεταξύ, έχει δηλώσει ότι θέλει να επιβάλει δασμούς 25% σε όλα τα προϊόντα από τον Καναδά και το Μεξικό, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου. Εάν το Μεξικό δεν μπορεί να εξάγει αργό στις ΗΠΑ και να επανεισάγει τελικά καύσιμα, θα πρέπει πιθανότατα να βρει άλλους εμπορικούς εταίρους. Οι μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές του αργού περιλαμβάνουν την Ταϊβάν, την Ινδία, τη Νότια Κορέα και την Ισπανία.

 

 

To άρθρο Το Μεξικό επισπεύδει την κατασκευή διυλιστήριου – μαμούθ ενόψει των δασμών Τραμπ δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related posts

Ο Νταβίντ Αλάμπα επέστρεψε σε αποστολή της Ρεάλ Μαδρίτης μετά από έναν χρόνο

admin

Ατρόμητος – Αστέρας Τρίπολης 0-1: Διπλό με Αλάγκμπε στο Περιστέρι

admin

My Style Rocks: H Σοφία Χριστοδούλου αναδείχτηκε μεγάλη νικήτρια του διαγωνισμού μόδας

admin

Leave a Comment