Γερμανία-– tesla:-Όταν-το afd διαδήλωνε-κατά-του-εργοστασίου του-Μασκ-στο-Βραδεμβούργο
Οικονομία

Γερμανία – Tesla: Όταν το AfD διαδήλωνε κατά του εργοστασίου του Μασκ στο Βραδεμβούργο

Γερμανία – Tesla: Όταν το AfD διαδήλωνε κατά του εργοστασίου του Μασκ στο Βραδεμβούργο

Ένα δύσκολο αντιμετωπίζει σήμερα (9.1.25), η ηγέτης του ακροδεξιού κόμματος AfD στη Γερμανία, Άλις Βάιντελ (Alice Weidel) καθώς είναι προγραμματισμένη η συνέντευξή της με τον Έλον Μασκ.

Από τη μία πλευρά, η ομοσπονδιακή πρόεδρος της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) θέλει να τονίσει ότι το κόμμα της είναι «το μόνο που μπορεί να σώσει τη Γερμανία», όπως είχε διατυπώσει ο Μασκ στην Πλατφόρμα X λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Από την άλλη πλευρά, η Βάιντελ πρέπει να εξηγήσει γιατί κανείς δεν έχει πολεμήσει πιο έντονα το γερμανικό εργοστάσιο Tesla του Μασκ από το κόμμα της.

Αν εξαρτιόταν από το AfD, το εργοστάσιο της Tesla στο Γκρουνχάιντε (Grünheide) της ανατολικής Γερμανίας δεν θα είχε ποτέ κατασκευαστεί. Κανείς δεν το γνωρίζει αυτό καλύτερα από τον Αντρέ Τίρινγκ (André Thierig), τον εκπρόσωπο του Musk στη Γερμανία. Ήταν μόλις πριν από τέσσερις μήνες που ο διευθυντής του εργοστασίου στο Grünheide μίλησε στους υπαλλήλους του πριν από τις εκλογές στο Βρανδεμβούργο: απλά προσέξτε το AfD.

Υπάρχουν κόμματα που είναι «εντελώς προφανώς εναντίον μας», δήλωσε ο Thierig σε μια επιχειρησιακή συνάντηση στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelsblatt. «Λένε ότι ο διακανονισμός της Tesla είναι λάθος, ότι ο διακανονισμός της Tesla είναι κακός, ότι η Tesla πρέπει να κρατικοποιηθεί, ότι η Tesla δεν ανήκει στο Βρανδεμβούργο». Η σύστασή του: «Παρακαλούμε να το εξετάσετε πολύ προσεκτικά και αν κάνετε τον σταυρό σας, κάντε τον στο σωστό μέρος».

Η Βάιντελ αποκαλεί την Tesla «επικίνδυνα απόβλητα»

Τρεις ημέρες αργότερα, το AfD έγινε το δεύτερο ισχυρότερο κόμμα στο Βρανδεμβούργο με ποσοστό 29,2% των ψήφων. Αυτό σήμαινε ότι κέρδισε η πολιτική δύναμη που επέκρινε περισσότερο την Tesla στη Γερμανία. Ίσως ο Μασκ δεν το αντιλαμβάνεται αυτό, ίσως νομίζει ότι μπορεί να αλλάξει τη γραμμή του AfD.

Τον Νοέμβριο του 2019, μια εβδομάδα αφότου ο Μασκ ανακοίνωσε την κατασκευή εργοστασίου στη Γερμανία, η Βάιντελ καταφέρθηκε εναντίον της Tesla. «Ένα καμένο Tesla γίνεται επικίνδυνο απόβλητο, η μπαταρία δεν μπορεί να απορριφθεί», σχολίασε η πολιτικός σε δημοσίευμα σχετικά με ένα καμένο Model 3, προσθέτοντας ότι το περιστατικό δείχνει «τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον».

Η διαδικασία έγκρισης του εργοστασίου της Tesla ξεκίνησε στις αρχές Ιανουαρίου 2020, ενώ η κατασκευή του ξεκίνησε στα μέσα Φεβρουαρίου. «Πρόκειται για λάθος επιλογή τοποθεσίας», δήλωσε η Κατλίν Μούξελ (Kathleen Muxel), μέλος του AfD στο κοινοβούλιο του κρατιδίου του Βρανδεμβούργου, σε συγκέντρωση κατά της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης τον Ιούνιο του 2020. Ενώ ο υπουργός Οικονομικών του Βρανδεμβούργου Γιεργκ Στάινμπαχ (Jörg Steinbach, SPD) υπερασπίστηκε τις πρώτες γεωτρήσεις με πασσάλους στο κοινοβούλιο του κρατιδίου, το AfD ζήτησε να σταματήσει η κατασκευή.

Δύο μήνες αργότερα, το κόμμα διαδήλωσε στην πλατεία της αγοράς του Grünheide. «Η Tesla στο Grünheide – ένας εφιάλτης για τους ανθρώπους και τη φύση» ήταν το σύνθημα. Ο «αγώνας κατά του εργοστασίου Gigafactory» είχε ξεκινήσει. Οι βουλευτές του AfD Κρίστοφ Μπερντ (Christoph Berndt) και Γιενς Μάιερ (Jens Maier) εξέφρασαν επίσης την κριτική τους, διαμαρτυρόμενοι για την «έλλειψη βιωσιμότητας των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων» εκτός από την πιθανή βλάβη των υπόγειων υδάτων.

Όταν η εφημερίδα Märkische Oderzeitung ζήτησε από τους τοπικούς συμβούλους του Grünheide την εκτίμησή τους για την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών της Tesla τον Αύγουστο του 2020, το SPD, το CDU, το FDP και το Αριστερό Κόμμα ήταν θετικοί και σε ορισμένες περιπτώσεις ενθουσιώδεις.

Από την άλλη πλευρά, η βουλευτής του AfD, Muxel επέκρινε «την ταχύτητα με την οποία επισπεύδεται το σχέδιο Tesla». Η υποχώρηση της Tesla από τους πολιτικούς και τη διοίκηση ήταν «ντροπή για το γερμανικό συνταγματικό κράτος».

AfD: Το εργοστάσιο Gigafactory δεν αποτελεί επιτυχία

Για το AfD, ο αγώνας κατά του Μασκ ήταν ένας αγώνας για την πατρίδα. «Πού θα καταλήγαμε αν παραδίδαμε την πατρίδα μας σε οποιονδήποτε «κύριο δισεκατομμυριούχο» από την Αμερική για να την καταστρέψει κατά βούληση;», δήλωσε ο Μούξελ τον Απρίλιο του 2021 και ανακοίνωσε «αποφασιστική αντίσταση από το AfD». «Η προστασία της πατρίδας είναι ασκούμενη προστασία του περιβάλλοντος, ακόμη και ο κύριος Μασκ μπορεί να το γράψει αυτό πίσω από τα αυτιά του!»

Ο αγώνας μετατράπηκε σε μάχη οπισθοφυλακής. «Χάνουμε. Όλοι χάνουμε. Οι υδάτινοι πόροι, η πολιτική αξιοπρέπεια, η διαφάνεια απέναντι στους πολίτες», παραπονέθηκε το AfD τον Ιούλιο του 2021. Η Tesla παρήγαγε τα πρώτα της οχήματα στο Grünheide τον Μάρτιο του 2022, μετά το οποίο η εταιρεία υπέβαλε αίτηση για την επέκταση του εργοστασίου.

Αυτό ήταν επίσης επιτυχές. «Η Tesla θέλει να προσθέσει άλλα 100 εκτάρια δάσους στα υπάρχοντα 300 εκτάρια. Για την αποψίλωση των δασών, για την ανάπτυξη, όλο αυτό δίπλα στην περιοχή προστασίας των υδάτων», κατήγγειλε η AfD. Όταν οι δημοτικοί εκπρόσωποι ψήφισαν υπέρ στις 8 Δεκεμβρίου 2022, ο Μούξελ οργίστηκε: «Αγωνιστήκαμε, αλλά χάσαμε. Η αίσθηση μιας δημοκρατίας μπανανίας παραμένει».

Τον Ιούνιο του 2023, 12.000 άνθρωποι εργάζονταν στην Tesla στο Grünheide, αλλά το AfD ήταν ακόμα θυμωμένο. Αυτό που οι πολιτικοί του κράτους πουλούσαν ως τεράστια επιτυχία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από το να «συμβάλλουν στην καταστροφή της εγχώριας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας απλώνοντας ένα “κόκκινο χαλί” από χρήματα επιδοτήσεων για μια αμερικανική εταιρεία», ανέφερε η ιστοσελίδα του κόμματος.

Στο παρελθόν, η Tesla υπερηφανευόταν για την πολιτισμική ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού της. Σύμφωνα με την πρόεδρο του εργοστασιακού συμβουλίου, Μικαέλα Σμιτζ (Michaela Schmitz), στο Gigafactory εργάζονται άνθρωποι από 150 έθνη, πολλοί από αυτούς από την Τουρκία, την Πολωνία, τη Συρία και την Ινδία.

Αυτό το παρατήρησε και το AfD. Οι πολίτες μπορούσαν να συναντήσουν προσωπικά τους εργαζόμενους της Tesla στο τρένο κατά τις ώρες αλλαγής βάρδιας, έγραψε το κόμμα στον ιστότοπό του. «Μόνο μερικοί από αυτούς προέρχονται από το Βρανδεμβούργο, οι περισσότεροι από το Βερολίνο και παρόλα αυτά δεν φαίνονται να είναι ντόπιοι από έξω».

Η στάση του AfD σχετικά με την Tesla έχει ευρύτερο πολιτικό υπόβαθρο

Το καλοκαίρι του 2023, το κόμμα ενέκρινε το πρόγραμμά του για την προεκλογική εκστρατεία των ευρωεκλογών στο Μαγδεμβούργο. Περιγράφει την προώθηση της ηλεκτρονικής κινητικότητας ως απειλή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τον κλάδο των προμηθευτών. Ως εκ τούτου, το AfD τάσσεται «γενικά υπέρ της διατήρησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Στο Βρανδεμβούργο, ο βουλευτής του AfD Μούξελ αμφισβήτησε σε μια συζήτηση στο κοινοβούλιο του κρατιδίου τον Οκτώβριο του 2023 ότι το Grünheide θα επωφεληθεί από την εγκατάσταση της εταιρείας: «Ποια οικονομική ανάπτυξη και ποιον θετικό παράγοντα έχουμε – εκτός από το να πρέπει να απομακρύνουμε τα σκουπίδια το πρωί με το εργοτάξιο στο σταθμό;».

Ο διευθυντής του εργοστασίου της Tesla προειδοποιεί κατά του AfD

Ως αποτέλεσμα, το δημαρχείο του Grünheide έλαβε πολλές ενστάσεις για τη σχεδιαζόμενη επέκταση του εργοστασίου. Ο δήμος αποφάσισε να διεξάγει μια έρευνα κατοίκων, στην οποία η πλειοψηφία των πολιτών τάχθηκε κατά των σχεδίων της Tesla. Παρά τις διαμαρτυρίες, οι εκπρόσωποι του δήμου έδωσαν το πράσινο φως στην Tesla τον Μάιο του 2024. Η AfD ψήφισε κατά.

Τον Σεπτέμβριο, ο διευθυντής του εργοστασίου της Tesla Thierig ανέβηκε στη σκηνή του εργοστασίου του και απηύθυνε έκκληση στο εργατικό δυναμικό να ψηφίσει στο «σωστό μέρος» στις επερχόμενες κρατικές εκλογές. «Ίσως σκέφτεστε: τι με νοιάζει εμένα, δεν με νοιάζει ποιο είναι το όνομα του πρωθυπουργού τώρα ή ποιος είναι ο υπουργός Οικονομικών εδώ».

Μπορεί να μην είναι το πιο σημαντικό πράγμα για τους εργαζόμενους «ατομικά και προσωπικά», δήλωσε ο Thierig. «Αλλά για εμάς ως εταιρεία, είναι πολύ, πολύ σημαντικό». Η Tesla έχει να αντιμετωπίσει «πολλούς πολιτικούς ιθύνοντες. Οι διαδικασίες έγκρισής μας, τα σχέδια επέκτασής μας, πολλά και πολλά πράγματα έχουν πολιτική επιρροή».

Για το AfD ισχύει επίσης το εξής στη νέα προεκλογική εκστρατεία για τις ομοσπονδιακές εκλογές: δεν αισθάνεται άνετα με την κινητικότητα όπως την βλέπει ο Έλον Μασκ. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε αργά, κάθε τρίτος αγοραστής φεύγει πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης», έγραψε η Βάιντελ στο Twitter στις 16 Οκτωβρίου. «Η σχεδιαζόμενη οικονομία των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων επιβάλλει κακές επενδύσεις και καταστρέφει την αυτοκινητοβιομηχανία». Η αγορά πρέπει να αποφασίσει, απαίτησε η Βάιντελ. «Οι κατασκευαστές πρέπει να κατασκευάζουν αυτό που θέλουν οι πελάτες, όχι αυτό που θέλουν οι πολιτικοί».

Στις 28 Νοεμβρίου, το AfD παρουσίασε το πρόγραμμά του: «Η σημερινή μονόπλευρη προτίμηση στην ηλεκτροκίνηση πρέπει να σταματήσει αμέσως, όπως και η χρηματοδότηση των υποδομών φόρτισης από δημόσιους πόρους». Τέσσερις ημέρες αργότερα, η Βάιντελ έδωσε συνέχεια στο Χ: «Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η εμμονή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να ανατραπούν!».

Στις 29 Δεκεμβρίου, ο Μασκ μίλησε στην εφημερίδα Welt am Sonntag. «Ως κάποιος που έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις στο γερμανικό βιομηχανικό και τεχνολογικό τοπίο, πιστεύω ότι έχω το δικαίωμα να μιλήσω ανοιχτά για τον πολιτικό του προσανατολισμό», ξεκίνησε το σχόλιό του. Στη συνέχεια ο Μασκ συνέχισε σαν το AfD να μην είχε πει ποτέ λέξη εναντίον του έργου του.

Η Γερμανία χρειάζεται ένα κόμμα που «δεν μιλάει μόνο για ανάπτυξη, αλλά αναλαμβάνει και πολιτική δράση για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ευδοκιμήσουν χωρίς βαριές κυβερνητικές παρεμβάσεις», έγραψε ο Μασκ. Είναι καιρός για τολμηρή αλλαγή. «Το AfD είναι το μόνο κόμμα που ανοίγει αυτόν τον δρόμο».

To άρθρο Γερμανία – Tesla: Όταν το AfD διαδήλωνε κατά του εργοστασίου του Μασκ στο Βραδεμβούργο δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related posts

Σε χαμηλό 16 μηνών διολισθαίνει το νόμισμα της Κίνας υπό την ανησυχία των νέων δασμών Τραμπ

admin

Τραμπ: Οι χώρες του NATO να αυξήσουν τον ετήσιο αμυντικό προϋπολογισμό τους στο 5% του ΑΕΠ τους

admin

Τι θα μπορούσε να πάει… στραβά το 2025;

admin

Leave a Comment