Αυξήθηκαν κατά 3,1% οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο του 2024 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2023, φτάνοντας στα 10,876 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI), οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ είναι αυξημένες σε όγκο κατά 3,2% ενώ σημειώθηκε πτώση 0,1% στην τιμή ανά τεμάχιο. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 4,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,5%.
Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.
Αναφορικά με την ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στην κατηγορία των τροφίμων το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε κατά 25,2%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 28,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 26,1%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,5% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,1%, Στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε 0,4% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 0,5%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 1,9%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα μη αλκοολούχα ποτά (6,9%), τα αλκοολούχα ποτά (6,5%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,3%), τα υλικά μαγειρικής (4,4%), τα γαλακτοκομικά (4,2%), τα σνακ (3,4%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (1,6%), στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (3%). Μείωση σημειώθηκε στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (- 4,2%) αλλά και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-1,1%) ενώ τα απορρυπαντικά και καθαριστικά παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,5%) στα σνακ (0,2%), στα γαλακτοκομικά (6,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,4%), στα υλικά μαγειρικής (1,8%), στα μη αλκοολούχα ποτά (5,4%), στα αλκοολούχα ποτά (6,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (4,5%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,2%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (3,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%).
Τα στοιχεία του ενδεκαμήνου 2024 δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (5,9%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,9%.
Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,6% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 1,9% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%. Αύξηση 3% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,4% του συνολικού τζίρου.
Η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 5,8%, ακολουθεί η Βόρειος Ελλάδα με ρυθμό ανάπτυξης 4,6%, η Πελοπόννησος με 3,7%, η Θεσσαλονίκη με 3%, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 2,4%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
To άρθρο Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις το ενδεκάμηνο του 2024 δημοσιεύτηκε στο NewsIT .